Forside Shop Design & Fablab Publikationer & Værktøjer Om Kids n' Tweens Log ind

Middelfart skal på landkortet

Laboratoriet Turisme & Oplevelser er godt i gang med endnu et udviklingsforløb. Denne gang er blikket rettet mod Middelfart, hvor man sammen med ni partnere er i gang med at udvikle indhold til projektet, der har fået arbejdstitlen ”Byen som leg- og læringsattraktion”.

Målet med projektet er at skabe en række oplevelsespakker, som er målrettet børn og deres forældre eller bedsteforældre, så de fremover tager til Middelfart, når der skal holdes ferie. Det er ønsket at synliggøre Middelfart som byen, der har en masse at tilbyde aktive og legeglade børnefamilier.

Severin Kursuscenter A/S er blandt partnerne, og her håber kundechef Angelika Rosenberg på, at projektet får en positiv effekt.

”Med projektet kommer Middelfart i højere grad på landkortet også over for leisure-markedet. Vi er med som partnere, da vi ser en god mulighed for at optimere salget i lavsæson og tiltrække en ny målgruppe i ferieperioder, da der ikke er grundlag for erhvervsturister,” fortæller hun.

Fælles indsats for fyldte senge
Fokus ligger på børn, deres forældre og deres bedsteforældre, da der er et stort uudnyttet potentiale. Hovedparten af Middelfarts turistindtægter stammer i dag fra erhvervsturister og derfor er der mange tomme senge i weekenderne og i ferieperioder. Med en fælles indsats håber partnerne på, at man kan tiltrække flere ferieturister og dermed skabe en bedre fordeling af belægningen.


Målet er at videreudvikle og tematisere de ting, som Middelfart gemmer på, og derefter udvikle tre eller fire sammenhængende oplevelsespakker, som kan trække flere inden for målgruppen til Middelfart og omegn.

Ifølge tidsplanen skal projektet testes på udvalgte gæster i juli 2012.

”Jeg ser frem til at få markedsført de mange unikke og autentiske seværdigheder, som vi har i Middelfart, og som alt for få kender nok til,”  siger Angelika Rosenberg.