Forside Shop Design & Fablab Publikationer & Værktøjer Om Kids n' Tweens Log ind

Partnerportræt: Givskud Zoo

Dette er det første i rækken af nogle partner-portrætter, som vi har tænkt os at bringe i vores nyhedsbreve en gang i mellem, for at partnere i projektet kan lære hinanden at kende. Første portræt omhandler ”Givskud Zoo”.

Gæsterne i zoo vil lege
”Leg og læring er en meget vigtig del af Givskud Zoos ydelser til vores kunder. Vi er gået ind i Kids n´ Tweens projektet for at få sparring på nogle af vores vilde ideer, og for samtidig at holde os ajour med ny viden på området” siger formidlings- og marketingchef Morten Andersen. ”At legen spiller en så stor rolle for os, ses blandt andet i, at dette års nyhed er en ny og udfordrende legeplads til 6 mil. kr.” fortsætter Morten Andersen.
Skal zoo-oplevelsen være rigtig god for børnene, må den gerne være krydret med leg og fysisk udfoldelse. GIVSKUD ZOO har derfor til denne sæson brugt et millionbeløb på en topmoderne legeplads med det nyeste inden for legeredskaber. Samtidig er det nye areal del af en større udviklingsplan for parken, idet den gamle legeplads på sigt skal ombygges til dyreanlæg.

Rekreative områder opprioriteret
”Vi har til denne sæson valgt at opprioritere vores rekreative områder med en splinterny legeplads, faciliteter til forældrene og et nyt spisested, der sælger pandekager i alle afskygninger,” fortæller zoodirektør Richard Østerballe. ”Vi har investeret knap 6 mio. kr. i det nye område, så nu glæder vi os til at se området fyldt med legende børn og afslappede forældre”.

Kigger på dyr en tredjedel af tiden
”Vi ved fra flere analyser, at de rekreative områder har afgørende betydning under et zoobesøg. Kun en tredjedel af den tid gæsterne er her, bruger de til at kigge på vores dyr. Resten af tiden bruger de på sociale og rekreative oplevelser. Så vi er ret sikre på, at vores nye legeplads forlænger besøget og giver endnu flere tilfredse gæster,” konkluderer Richard Østerballe.

Læs mere om Givskud Zoo på www.givskudzoo.dk